O grze/FAQ/Słownik pojęć

To jest strona, pod którą możesz zadawać wszelkie pytania odnośnie gry i ogólnie bloga. Ta strona będzie stale uzupełniana. Jeśli czegoś nie wiesz, zajrzyj tutaj, a jak i tu nie znajdziesz, zadaj pytanie w komentarzu. Odpowiedź pojawi się w trakcie doby najdłużej.

Dodatkowo znajduje się tu podręczny słownik pojęć, używanych w grze. Jest on na samym końcu.

1. Tradycje na blogu

Na blogu mamy kilka tradycji, które mogą zdziwić, gdy ktoś się z tym pierwszy raz spotyka. Dlatego pokrótce je tu opisuje.

Podsumowanie - W ostatnią niedzielę każdego miesiąca, pojawia się małe podsumowanie z ostatnich trzydziestu dni.

Wtorkowa drama - W każdy pierwszy wtorek miesiąca odbywa się jednodniowy event/zabawa/zadanie dla chętnych. Za każdym razem jest trochę inny. O godzinie 22:30 tego samego dnia pojawiają się wyniki.

Kto czyta nie błądzi - W przedostatnią sobotę miesiąca o 20:00 na czacie pojawia się jedno pytanie dotyczące bloga. Osoba, która pierwsza na nie odpowie, dostanie nagrodę.

2. NPC

Jedni NPC mają animację chodzenia, inni ścinania drzewa, jeszcze inni stoją w miejscu i machają rękami reklamując swoje targowisko. Naprawdę, mogą robić najróżniejsze rzeczy, kiedy ich spotkamy. Na ogół przerywają swoją pracę jeśli podejdziemy do nich i zaczniemy rozmowę. 

Rozmowa z NPC‘ami polega na wybieraniu jednej z możliwych opcji tego co chce się powiedzieć i słuchaniu odpowiedzi. Jedna z odpowiedzi może n.p. włączyć sklep, dać questa, albo przeteleportować gdzieś. W każdej chwili można przerwać rozmowę i odejść. Kiedy się wróci do danego NPC, rozmowa będzie leciała od początku.

NPC to istoty zaprogramowane, nie obdarzone inteligencją. Wyglądają jak zwykli ludzie. Mieszkają głównie w Nawie, ale można ich spotkać w innych miejscach, n.p.: Zatoce Kavo, Wulkanie Pama, Górach Vesma, Łukach Ahra, Jaskiniach Lum, Pustyni Bakagari... Właściwie występują wszędzie, oprócz Miasta Początku, Mostu Światów i Labiryntu Luquamo.

Zdarzają się NPC, którzy lepiej patrzą na graczy z towarzyszami i są w stanie powiedzieć im więcej (i na odwrót, uważaj!).

3. HP

Na nasz pasek HP składa się kilka mniejszych pasków HP dla każdej części ciała (Lewa ręka, prawa ręka, lewa noga, prawa noga, głowa, tułów). Każdy taki mniejszy pasek to 1/6 całego dużego paska. Stalowce, Żelazowce i mechaziwerzęcia mają tylko duży pasek.

Jeśli któryś pasek odpowiedzialny za kończyny (ręce i nogi) spadnie do zera, urządzenia do których jest podpięte twoje prawdziwe ciało zniszczy połączenie nerwowe z tą kończyną co będzie oznaczało amputację po obudzeniu (o ile wcześniej nie umrzesz, buahahahaha). Twoja postać w grze również straci kończynę, jednak jest pewien handlarz, Mirrey, który może Ci sprzedać protezę (oczywiście za całkiem dużo Yangów). Jeśli stracisz jakąś kończynę, jej pasek znika i nie ma już znaczenia w dużym pasku (czyli jeśli stracisz jedną rękę, to teraz każdy mniejszy pasek [oprócz tego tej ręki, który zniknął] to 1/5 dużego paska).
Jeśli któryś z dwóch pozostałych mniejszych pasków spadnie do zera musisz niestety pożegnać się z tą grą i z całym światem.

Kontrolowanie naraz dużego paska i sześciu małych pasków wbrew pozorom wcale nie jest trudne, bo ktoś ustawił wgląd w nie w taki sposób, że w dosłownie chwilę, można je wszystkie obejrzeć. Do tego każde obrażenia rozkładają się po trochu też na inne paski, dlatego ciężko, aby któryś z nich spadł do zera, a reszta pozostała cała.
Ilość punktów HP zależy od dwóch czynników: Levelu, oraz liczby punktów wytrzymałości w statystykach. 
Obrażenia sprawiają ból. Ta gra jest naprawdę bardzo realistyczna, a najnowsza technologia ma wspaniałe możliwości.


4. Level

Do 15 lvl'a co 100 Exp'a zdobywamy kolejny level. Od 15 do 30 -co 150. Od 30 do 45 -co 200. I tak dalej. Co piętnaście leveli musimy mieć o 50 Exp'a więcej. W grze (czyli w opowiadaniach) zdobywamy kolejne level'e pokonując potwory, rozwijając Ścieżkę Tkania, oraz zdobywając pomniejsze punkty umiejętności (czyli n.p. uzdrowicielstwo, gotowanie, czy rzemieślnictwo). Ale co nam daje wyższy Level? 
~Po pierwsze: Każdy Level to pięć punktów do rozdania w statystykach. 
~Po drugie: Niektóre bronie i zbroje, przedmioty, towarzysze, czy chociażby questy są dostępne od któregoś poziomu.
~Po trzecie: Co trzy levele otrzymujesz jeden punkt na ścieżce tkania (Więcej w: Elementy).
~Po czwarte: Im wyższy mamy level, tym więcej możemy mieć towarzyszy. Co 10 leveli zwiększa nam się limit o jednego zwierzaka (od pierwszego levela możemy mieć jednego zwierzaka, od dziesiątego drugiego, od dwudziestego trzeciego... i.t.d.)
~Po szóste: Wysoki level na pewno sprawi, że inni gracze spojrzą na Ciebie jako na kogoś lepszego, niż gdybyś miał pierwszy, co nie? Żadnej dziewczyny nie poderwiesz z pierwszym levelem, mój drogi. XD


5. Statystyki

Króciutkie podsumowanie co dają W WALCE.
~Siła -silniejsze ataki.
~Zwinność -lepsze uniki, to znaczy słabsze ataki wroga.
~Szybkość -większa szansa na ucieczkę; to taka alternatywa: jeśli boisz się, że źle rozdasz statystyki, stawiaj na to.
~Wytrzymałość -więcej punktów HP.


6. Gildia


Pierwszego dnia, kiedy otwarto serwer gry, większość graczy postanowiła działać razem i zbudowała w Punkcie Zero dookoła spawnu miasto, które nazwano ,,Miastem Początku''. Każdy nowozalogowany gracz jest przyprowadzany do LL'a i daje się mu wybór: może żyć w tej społeczności, czyli właśnie w Gildii, czy Obozie Przetrwałych, lub odejść. Nie toleruje się darmozjadów. Każdy ma tydzień na znalezienie sobie funkcji. Gildia zbiera podatki, adekwatne do zarobków danego gracza. Nikt nie może wyjść z miasta po zmroku ani bez specjalnego pozwolenia LL, A, L lub M. Gildia zapewnia:
-darmowe mieszkanie (sypialnia, łazienka, kuchnia, salon),
-darmowe racje żywnościowe dla osób, którym się najgorzej powodzi,
-podstawowe szkolenia, pomagające przeżyć w grze, oraz ,,podręczniki'' z bardziej rozbudowaną wersją,
-dostęp do nauk mistrzów fachu,
-darmowe egzemplarze bestiariusza, czyli spisu wszystkich odkrytych stworzeń,
-opiekę medyczną,
-usługi pozostałych.



Słownik pojęć

(Czyli to, nad czym nie ma sensu się długo rozpisywać)

CEL - gracz/NPC/zwierzę/maszyna - słowem postać, z którą chcemy wykonać interakcję, n.p. zaatakować, lub użyć na niej mocy.
PRZECIWNIK - maszyna/potwór - wrogi nam cel

Komentarze

  1. Wszystko fajnie, ale obawiam się, że strona nieco się Wam rozjechała ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy to jest oparte na anime SAO? :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. :)
      Przepraszam, że dopiero teraz, ostatnio jest jakiś problem z przysyłaniem powiadomień o komentarzach.

      Usuń
  3. To napewno jest wzorowane na SAO

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz